We ontwikkelen strategieën, bedenken concepten en geven workshops om de vaardigheden over te dragen. Dat laatste is nodig omdat we niet willen dat het project stopt als wij de deur achter ons dicht doen. Dit alles niet voordat we de vraag helder geformuleerd hebben en de context van het onderwerp verkend.
We vinden het belangrijk dat mensen meedoen. Iedereen beschikt over sociale media, de smartphone en apps. Dat biedt nieuwe mogelijkheden voor organisaties om in contact te komen met de eigen medewerkers en met het publiek. En nieuwe mogelijkheden om het verhaal over de eigen organisatie te vertellen.
De dichter Eeltsje Hettinga draagt voor, in beeld loopt de tekst van het gedicht mee, mét de vertaling Nederlands en Engels in de ondertiteling.
Je kunt ze allemaal bekijken op het YouTube-kanaal Dichter fan Fryslân.
In opdracht van de Provincie Fryslân, Afûk en Eeltsje Hettinga, de Dichter fan Fryslân 2017 – 2019.
__________________
Op de Croeslaan in Utrecht komt een nieuwe beeldentuin. Elaine Vis doet verslag van de inrichting voor Lucyindelucht. In Allure op de Croeselaan vertelt ze over de achtergronden. Wij maken beeld bij de blogs en zorgen dat het zichtbaar is op social media.
__________________
Met video kun je een nieuw publiek aanboren en meer van je product laten zien. Een format, in je huisstijl met herkenbare en vaste onderdelen, helpt daarbij. We maakten samen met Jasper Henkelman van marketing bureau Lijnrecht een format. Daardoor konden we goed voorbereid aan de slag met de klant. Hoe dat gaat lees je in dit blog.
__________________
In Laat je gezicht zien maken mensen een superkort portretje. Immers, beeld vertelt en overtuigt, het is de eerste indruk die je toevoegt aan je CV en LinkedIn. Het concept werd tweede in de All Inclusive Challenge 2016 van de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug. Bekijk de video’s op het YouTube kanaal Laat je gezicht zien.
__________________
Serieus opvallen, hoe doen we dat? De Kubus Lelystad pakte dit thema op met verschillende workshops. Wij maakten in twee uur met 7 deelnemers 7 superkorte video’s. Het onderwerp: stel je voor: wie ben je en waar ga je voor. Oefenen voor en achter de camera, bezig zijn met bewegend beeld en met elkaar.
__________________
Bij het RIVM maakt een groepje medewerkers, de Celluloid Crew, video impressies van evenementen. Hoe kun je sneller en intuïtiever een video maken? Kun je effectiever zijn in het maakproces? We doen 5 werksessies voor twee groepen. Alle deelnemers maken hun eigen video en we geven input voor een format.
__________________
Met een reeks video’s wordt pompoloog Gerrit Klaassen het gezicht van het bedrijf Holland Air Pumps. Daarom maken we samen een reeks video’s van rond de 20 seconden voor LinkedIn. Met een verbluffend resultaat de eerste werd op de dag van publicatie al 1416 keer bekeken. Inmiddels staat de teller boven de 4250. De pompoloog heeft de boodschap helder, wij brengen het samen met hem in beeld. Gerrit Klaassen kent de ins en outs van OneMinute video door een individueel traject met Arthur.
__________________
Jong Talent bij Movares, wat houdt dat in? Wie kunnen dat beter laten zien dan de Jonge Talenten zelf. We maken een workshop in twee delen. In de eerste wordt het plan gemaakt, in de tweede wordt het geschoten materiaal gemonteerd. Eén cursist is al zo gegrepen dat de video voor de tweede workshop praktisch af is. Kijk op de Jong talent pagina naar zijn korte film.
__________________
Voor STOWA en het Ministerie van I&M verkenden we het veld van participatie, de Europese Kaderrichtlijn water en social media. Wat kunnen social media betekenen voor publieke participatie? En waar gaat het over bij meedoen? Ons advies: sluit aan bij de passie voor water en beweeg je op de platformen waar al gesproken wordt over waterkwaliteit. Vervolgens volgden we (monitoring) sociale media op het begrip waterkwaliteit. Bekijk hier de Prezi.
__________________
Voor de Biltse Ondernemers Federatie ontwikkelden we een concept voor een gemeentelijk platform met een minimum aan overhead. Winkeliers leren in onze cursus hun pagina beheren en via simpele apps beeldmateriaal maken en bewerken. Op social media gaan ze het gesprek aan met de klant: op weg naar het Nieuwe Winkelen. Bekijk hier de website.
__________________
Bond Heemschut heeft veel om te laten zien. Acht medewerkers gaan aan de slag om ieder een video te maken. Een experiment van een dag. Storyboards worden gemaakt. Er wordt gefilmd met de smartphone rondom het Korenmetershuis in Amsterdam. De eerste video’s worden bekeken en zo de mogelijkheden van video verkend. Voor de werving van leden bijvoorbeeld. Nieuwe versies worden besproken in een besloten Facebookgroep.
__________________
De 12 landschappen beschikken over mooi beeldmateriaal in een beeldbank. Hoe zorg je dat dit materiaal niet op de plank blijft liggen? Wat zijn de mogelijkheden om het in te zetten voor je boodschap? We maakten een Workshop van 1 dag waarbij de techniek van snijden en monteren de hoofdmoot vormt. We gebruiken de laagdrempelige online tool YouTube Editor. Inlog voor YouTube vereist, werkt niet op iOS.
________________
Hoe communiceer je je evenement met sociale media? Wat doe je in de aanloop en wat op de dag zelf? En hoe laat je dat zien? Wij richtten op de Watermozaïekdagen 2012 een LiveWall in, op een scherm zijn foto’s en berichten te zien. Met een flyer hebben we tips voor social media gebruik tijdens het evenement doorgegeven. Bekijk hier de LiveWall. Helaas niet voor iOS.
__________________
Hoe kun je de Europese richtlijn voor waterkwaliteit KRW laten beleven door het publiek? We maakten de serie Mooi Water Dichterbij, films over ondernemende mensen die hun mening geven over waterkwaliteit. Het proces van filmen met smartphone, en het monteren met een app zijn vastgelegd in een handleiding, waar de waterschappen mee aan de slag kunnen. We maakten een communicatieplan om de films onder de aandacht van het publiek te brengen. Ons eerste project, waarmee dit bedrijf van start ging!
Download hier de Handleiding DIY YouTube Film 2e Editie.
__________________